onsdag den 28. februar 2018

Fascineret af citater om livet…

Jeg elsker citater om livet

Jeg er dybt fascineret af, at nogen kan sige noget klogt, tankevækkende og vedkommende, på så kort og præcis en måde, som det kan gøres med et citat, et gruk, en talemåde eller et ordsprog.

Jeg elsker citater om livet i alle dets afskygninger, at blive ramt i solar plexus og de små grå, at kunne sige; Ja, for pokker – det er jo lige akkurat sådan jeg har det, eller sådan jeg mener, føler eller tænker”.
Jeg kan rigtig godt lide Søren Kierkegaard, Dalai Lama og Piet Hein og Ghandi men der er også rigtig mange andre kloge hoveder, som ikke er kendte, der har frembragt citater der er værd at bevare og ikke mindst bruge.
Det er ikke vigtigt for mig, om citatet er sagt af en kendt, for hvorfor skulle det dog kun være kendte mennesker der kan sige noget klogt, sjovt eller tankevækkende?
I hverdagen mennesker imellem kommer der mange kloge, sjove og tankevækkende udtalelser som sagtens kan ende op her på min citatside, hvis det er noget der rør mig, sætter tanker igang, eller som jeg blot er enig i, så kan det være at du finder dem her, og måske dermed også en af dine egne, da jeg bliver inspireret fra alle kanter hvor jeg end bevæger mig, om det er ude i det virkelige liv eller via sociale netværk som LinkedIn, Google+, Twitter og Facebook.
Mange citater er blevet omskrevet undervejs i historien og igennem livet, Den oprindelige forfatter kan derfor desværre være tabt undervejs, eller andre kan have omskrevet det og derefter fået deres navn på, så det kan være svært at føle sig helt sikker på hvem der har sagt hvad og alle bliver som bekendt inspireret fra andre.
Igennem livet har jeg nedskrevet rigtig mange citater, som en eller anden måde har ramt mig, disse vil du kunne finde under menupunkterne herover, som jeg har opdelt i:
Nogle gange kan et citat, ganske kort og præcist, fortælle ens eget budskab eller blot understøtte det. Det kan være i en kærlighedserklæring til kæresten eller til barnet, det kan være til præsentationen på arbejdet eller også blot det at give et smil eller noget stof til eftertanke i forhold til sig selv og den situation man er i lige nu og her.
Jeg håber at du kan få lige så meget glæde af citaterne som jeg har haft og stadig har stor fornøjelse af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar